Tjejer tjejer...

Har som sagt kört singel sedan "Maria" senast i somras, men det finns grejer att berätta trots detta. Har nämligen dykt upp två unga damer på Nätet som fångat min uppmärksamhet. Emelie och Jessica.

Kan ju börja med att flika in att jag senast jag blev singel lovade mig själv att nästa gång jag hittar mig någon så ska det vara på HEMMAPLAN. Mina två senaste förhållanden har varit på distans, och sådant planerande, resande och brist på spontanitet och frihet vill jag gärna undvika om det är möjligt. Visserligen så var distansen absolut inte orsaken till att det inte höll i något av fallen - blev sambo båda gångerna - men det är ju å så mycket bekvämare när man bor nära, så får man välja på förhand så är det klart att man föredrar det.

Och hittar man någon på Nätet så är ju chansen/risken ganska stor att man råkar på någon som bor i en annan del av landet. Så också i dessa fall.

Emelie: Söt ung, lite oskuldsfull tjej som jag väl flirtat lite med och så... och hon verkar mycket intresserad och vill jättegärna ses. Hon bor ungefär tio mil bort, så det är ju inte sååå farligt. Att vi är på olika våglängd, inte alls verkar ha någon uppenbar kemi (iaf inte från min sida) är ju saker man kan förbise. Eller hur?

Jessica: Började snacka av en slump genom en blogg. Kändes som det klaffade direkt. Samtalen har känts så naturliga från första stund. Matchande humor, likheter där likheter ska finnas och olikheter där olikheter ska finnas. Har känt ett tag att det dykt upp en del känslor som ligger bortom vänskap och bortom sex, även om de båda på sätt och vis också är inkluderade. Har visat mitt "intresse" (hyfsat tydligt vill jag ha det till dessutom) men inte fått någon respons alls (förutom att hon verkar flirta/ragga för fullt på andra, och det är ju ett bra tecken eller hur?), så nä, det är inte ömsesidigt... Så antingen tar jag avstånd för att se till att jag inte blir mer sårad, eller biter jag ihop och försöker rädda vänskapen som hon ändå verkar vilja ha, och som även jag verkligen uppskattar. Jag vet inte än vad jag ska göra... Även här tar jag gärna emot goda råd. Har bara varit i denna sitsen en gång innan, och om jag ska ta lärdom av den erfarenheten så bör jag lägga benen på ryggen snarast. Men i stället så sätter jag på skygglapparna och fortsätter njuta av hennes... hennes närvaro i mitt liv...

Ska ge min sömnlöshet en ny fight nu har jag tänkt, och göra ett nytt försök att somna. Har inte ens haft MSN igång på hela kvällen/natten... har inte orkat prata med någon alls. TVn däremot är ett bra och passivt sällskap...

Nej sova var det ja..

Nattinatti!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Oj vilka kärleksproblem du dragit på dig ;-) Det är outhärdligt jobbigt när det dyker upp fler än en förälskelse i sitt liv och man tvingas slita och välja och rata och prioritera. nej usch! Sånt klarar inte jag av :-D Jag är alldeles för svag för denna typen av känslor. Haha! Lycka till och se till att välja rätt! ( och du, att förstöra en vänskap pga vidare könslor är inget att rekomendera ) ... kram på dej!!

2007-09-17 @ 14:15:15
URL: http://bikuki.blogg.se
Postat av: Magda

Shit maj gad...brudar alltså...för att inte tala om killar :) de e bara problem med sånt. lika bra o lägga ner direkt typ :)

2007-10-21 @ 09:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0